Notice: Undefined property: stdClass::$permalink in /home/poliklin/public_html/plugins/content/kasocialsharing.php on line 400

Notice: Undefined index: use_ids in /home/poliklin/public_html/plugins/content/kasocialsharing.php on line 413

Notice: Undefined variable: plgConfig in /home/poliklin/public_html/plugins/content/kasocialsharing.php on line 185
PITANJE: Prije 6 mj. dijagnosticiran mi je alergijski bronhitis(alergija na grinje),a tegobe su mi vrlo slične astmi . Uprkos tomu,liječnik insistira na terminu\"bronhitis\".Molim vas da mi pojasnite razliku izmedju dva termina ? Koliko specifična imunoterapija može biti učinkovita kod alergije na grinje ? Unaprijed hvala !

ODGOVOR: Ukoliko je alergijska reakcija (u Vašem slučaju na grinju) osnovni pokretač bolesti i uzrok tegoba s disanjem, onda je vjerojatnije da se radi o bronhalnoj astmi. Alergijska reakcija je najčešći uzrok bronhalnoj astmi, naročito u djece i mladjoj dobnoj skupini. U kontaktu s alergenom pojavljuje se kašalj, nelagoda i pritisak u prsima, otežano disanje i tzv. "sviranje" u prsima. Često su prisutni i simptomi rinitisa, to jest nosna sluznica je otečena, a disanje na nos otežano i praćeno kihanjem. Karakteristično je da se simptomi javljaju u napadima (ovisno o pokretaču bolesti to može biti udisanje alergena, tjelesni napor, udisanje hladnog zraka, respiratorna infekcija, itd), dok je izvan napada, barem u početku bolesti, bolesnik bez tegoba, a funkcije disanja su normalne.
Kronični opstruktivni bronhitis se češće javlja u odrasloj i starijoj dobi, a karakteriziran je kašljem i iskašljavanjem sekreta, te otežanim disanjem. Postoje faze pogoršanja i poboljšanja, ali su tegobe su više-manje stalno prisutne, a funkcije disanja (spirometrijski nalaz) trajno poremećene i s godinama imaju tenedenciju pogoršanja. Uzroci kroničnog opstruktivnog bronhitisa mogu biti različiti, ali najčešće je to posljedica pušenja.
U nekih bolesnika je teško razgraničiti da li se radi o bronhalnoj astmi ili bronhitisu. Ukoliko astma nije adekvatno kontrolirana i liječena, učestali napadi ostavljaju trajne posljedice, simptomi budu stalno prisutni, a funkcije disanja se trajno poremete. U takvoj ireverzibilnoj fazi, astma je udružena s bronhitisom, pa ukoliko se bolesnik tada prvi put javi liječniku, teško je procijeniti o kojoj se bolesti primarno radi.
Uobičajena i učinkovita terapija astme danas se oslanja na inhalacijske pripravke bronhodilatatora i kortikosteroida. Specifična imunoterapija, tzv. hiposenzibilizacija, može biti učinkovita u bolesnika sa sezonskom peludnom astmom ili u onih bolesnika u kojih postoji alergija na samo jedan alergen. Ova terapija zahtijeva angazman bolesnika, moguce su komplikacije, narocito u pocetku. Napominjem da imunoterapija ne dovodi do izliječenja bolesti, to jest nakon njenog prestanka simptomi bolesti se ponovno pojavljuju.