Već godinama stručnjaci nas savjetuju kako je ključ zdravog života u jedenju pet porcija dnevno voća i povrća. No, pet porcija više nije dovoljno, pokazalo je novo istraživanje.
Porcija je teška nešto manje od 80 grama, što otprilike odgovara jednoj banani, srednjoj jabuci, ili maloj mrkvi. Pokazalo se, naime, da oni koji dnevno jedu osam i više takvih porcija za 22 posto smanjuju šanse da umru od srčane bolesti, u odnosu na ljude koji jedu tri porcije voća i povrća dnevno. Prosječan unos voća i povrća u svim zemljama obuhvaćenim studijom bio je pet porcija. Ipak, ljudi u Grčkoj, Italiji i Španiji jedu više voća i povrća od tog prosjeka, a u Švedskoj manje.
Ljekari ovaj nalaz smatraju izuzetno bitnim navodeći kako su kardiovaskularne bolesti najčešći uzrok smrti. Smanjenje od 22 posto stoga je ogromno. Nova studija je provedena u osam evropskih država, gdje su testirane prehrambene navike i zdravlje 300.000 ljudi, piše "Daily Mail".









